Medlemstilbud

I Norsk Artistforbund nyter du godt av mange medlemsfordeler. Du slipper bla. 10 % gebyr på Gramopengene dine, du kan få muligheten til å delta på internasjonale playlists, reelle musikkarbeids-utlysninger  og compilation-cd’er som deles ut på store bransjetreff i inn og utland, nyhetsbrev med søknadsfrister og aktuelle saker, gratis studiotimer, gratis kurs og seminar, kvalifisert juridisk rådgivning til bla. kontrakter, rabatt på instrumenter, utstyr og hotellopphold, billig leilighet i Cannes og ATA Carnet-garanti. Vi setter viktige musikksaker på agendaen når de dukker opp, ofte på oppfordring fra dere. Men mest av alt: norsk Artistforbund er et nettverk av kolleger der vi alle kan hjelpe og nyte godt av hverandres kunnskap, erfaringer og kontaktnett. Vi er et solidarisk nettverk av musikere, låtskrivere og tekstforfattere. I tillegg hjelper vi hverandre med å skrive søknader, skjemaer, og ikke minst; spille og komponere. Du kan som medlem kontakte oss 24/7 hele året. Tom. på julaften. No kidding.
Her er et utvalg av medlemstjenester utført i året som har gått: ‘Hands on’  medlemshjelp.   Vi har fått og får mange hendvendelser fra medlemmer som trenger råd og hjelp i denne vanskelige tiden.
Vi opplyser at denne tjenesten fortsatt er tilstede så lenge Norge er i faresonen, slik at dere som har saker å ta opp kan ta kontakt med oss 24/7 på admin@ noart.no , så vil vi ringe eller Messenge(r) deg tilbake ASAP. Vi minner på at vår hjelpedesk ellers yter dere profesjonell hjelp og råd (24/7 via telefon, online og møter)  med søknader. Utdanning. Promotion. Juridisk; fremskaffelse av kontrakter, forhandling på vegne av artister med plateselskap og managements. Nasjonal og internasjonal kontaktknytting og nettverksbygging via vårt kontaktnett. Hjelp og råd til låtskrivning, arrangering, produkjon og teknologi. Veiledning på den sosiale siden; NAV, Fri Rettshjelp, mm. Medlemmer kan være i kontakt  med oss på telefon, Messenger og mail.
NA Academy er en online edukasjonsserie på Facebook, initiert av Atle Bakken , som går ut på å lære interesserte produksjonsmessige ting som kanskje ikke er å finne ellers, i alle fall på norsk. Med artiklene, inkludert hvordan å gjenskape større Hitlåter, har aktiviteten skaffet mange og trofaste medlemmer. NA kommer til å utvide tilbudet med kameraer og online podcaster fra NA Studios Gardermoen . Lag Halsey’s Hit ‘Eastside Arrangementer.   NA har hatt et samarbeid rundt  åpne bransjekvelder som ‘bransja:Bråk’ med både Live undeholdning og viktige bransjetemaer som “Søknadshelvete,” Gramo og Amerikanerne, og CD’en dør – leve vinylene. Med folk som Arild Rønsen, yours truly,(tidl. styreleder Brendeland), Øystein Rudjord, Sæmund Fiskvik, Claudia Scott, Knut Reiersrud, Andreas Leine Jacobsen, Harald Tømte, Frode Strømstad, Jarle Savio, mfl.   Masterclass  med 𝐀𝐭𝐥𝐞 𝐁𝐚𝐤𝐤𝐞𝐧.   Dette er første gangen at Atle Bakken åpner for muligheten, for nye NA medlemmer og eksisterende, til et online kurs med hans nåværende arbeidsverktøy;  Ableton Live, et program/workstation som han har brukt siden 2001. Dette blir et kurs med hans innfallsvinkel- og bruk av plattformen .Les mer her

I studio med Bruce Swedien
SEMINAR MED JOURNALIST OG LYDTEKNIKER TROND BRAATEN. Styreleder Trond Braaten  hadde en assosiasjon og vennskap i en mannsalder med tekniker-legenden Bruce Swedien. Her plukket Trond opp uvurderlig og viktig kunnskap om en rekke temaer innen innspilling, studio, og ikke minst; psykologi Les mer her
Kunstnerforsikringen. NA har inngått en avtale med Söderberg & Partners om Kunstnerforsikringen, en forsikringsordning som ikke bare er billig (altså ikke ‘liksom-billig’ men solid på musikerspråk), men også fungerer raskt og smertefritt. Det har styremedlemmer selv i NA erfart, og derfor ønsker vi at våre medlemmer skal nyte den samme servicen og ‘peace of mind’ som vi føler. Kunstnerforsikringen er et felles forsikringssamarbeid mellom Söderberg & Partners, NA og  andre norske kunstnerorganisasjoner, som har gått sammen om å innhente tilbud på medlemsforsikringer. Les mer her     Gratis innspilling med tekniker
På plass i NA Airport Studios på Gardermoen; (l-r) Magne Moe og Atle Bakken.
For de 5 første som melder seg inn i Norsk Artistforbund vil ikke bare kunne få benytte studio 1 dag – gratis, men det inkluderer også byens beste og erfarne teknikere, Olav Erik Johansen, Tom Sennerud og Trond Braaten, for å lage sin nye Hit. Les også om høsttilbud med seminar med Atle Bakken  her
Tekniker og produsent, Olav Erik Johansen
NA Studios Gardermoen er IKKE det typiske prosjektstudioet med 2 micro høyttalere og en Macbook. Dette høyprofesjonelle lydstudioet har hele 70m2 og 2 etasjer å spille inn på,  med videolink, romslig kontrollrom og et stort ‘Live room’. -Protools HD -Avid/Digidesign C24 mixer, både digital og analog + Pro Tools controller. -Studio racks med ‘industry standard’ hardware efx -ANY/ALL recording software & softsynths -Stor mikrofonpark, inkludert Neuman, AKG, Telefunken mfl. -Stort utvalg i backline, bla. -Hammond B3/A100 organ -Fender & Gibson guitars/amps -2 trommesett, ferdig oppmic’et, ready to record.
Produsent Tom Sennerud
-Alt av moderne server kommuniksajon, Wi-Fi, intranet, computers, fax(!?), phones, ‘Vinaccia style’ kaffe samt gange-avstand fra flyet til Nashville, Los Angeles eller Grand Canaria(!!?? lol) Norsk Artistforbund har også direkte tilgang til de hotteste produsentene og teknikerne i bransjen, både nasjonalt og internasjonalt, for dem som vil ha ‘the litte extra.” I tillegg eksisterer det komplett backline for Live konserter & turnéer. Meld deg inn her Påmeldingsfristen er inntil 19. desember. kl. 24:00 * bookings etter avtale. PS! Innmedlingsfristen er 19. desember.   Andre jultilbud: Få kloa i en gratis 𝐔𝐀 𝐚𝐮𝐝𝐢𝐨 𝐢𝐧𝐭𝐞𝐫𝐟𝐚𝐜𝐞 V.I.P Summit med Allan Dangerfield  a.k.a. Atle Bakken
Norges Bruce Swedien, Trond Braaten