Ny styreleder i Norsk Artistforbund

‘There’s a new sheriff in town’, som de sier, og Reidar Brendeland har fått god og sårt tiltrengt avløsning etter 5 år med nitidig arbeid og slit 24/7 – også under en alvorlig sykdomsperiode.

Den nye styrelederen i NA, Trond Braaten, er muligens en nytt navn for noen, men for den som har vært en stund i bransjen trenger han ingen inngående presentasjon. Trond er et kjent navn i lydmiljøet i Norge og internasjonalt og har vært/er musikkmagasinredaktør, journalist, tekniker og lydproduktspesialist, med publikasjoner som “In the studio with Michael Jackson“,  ‘Musikkpraksis‘ og hans siste nettsatsing, SessionNotater”

“Jeg ble med i styret i Norsk Artistforbund fra november 2020. Nå ser jeg frem til å lede forbundet etter Reidar Brendeland som sammen med Atle Bakken, samt de andre i 2020-2021 styret, har gjort en formidabel jobb i å gjenreise Norsk Artistforbund til en kraftfull og profesjonell organisasjon. Jeg har under hele mitt liv så langt vært en som har hatt en tilværeIse bak scenen og i studio, og akkurat det trives jeg meget godt med. Har siden midten av åttitallet vært frilanser innenfor musikkindustrien og profesjonell lyd (hvor jeg ikke minst jobbet tett med Bruce Swedien i forbindelse med hans ulike seminarer og forelesninger, samt med som redaktør av hans bok om tida i studio med Michael Jackson – en meget lærerik tid). Jeg valgte å stille meg til rådighet for Norsk Artistforbund og våre medlemmer i 2019, med alt hva det innebærer, med det jeg har vært i stand til å legge til vektskåla. Ikke minst viktig i en tid som denne hvor alt av artister og kreative personer så til de grader blir skviset ut, og for noen har tida vært en total katastrofe. Det er i sannhet nok å ta tak i, og jeg har et håp om at vi kan jobbe sammen om dette i den tida som kommer.”