๐—ก๐—ผ๐—ฟ๐—ฑ๐—ถ๐—ฐ ๐— ๐˜‚๐˜€๐—ถ๐—ฐ ๐—ฃ๐—ฎ๐—ฟ๐˜๐—ป๐—ฒ๐—ฟ๐˜€ ๐—น๐—ฎ๐—ป๐˜€๐—ฒ๐—ฟ๐—ฒ๐˜€

Med initiativ fra kjente lรฅtskrivere fra Finland har Nordic Music Partners blitt lansert som en publisher med fokus pรฅ kreativitet og lรฅtskriveren selv.ย ย Lรฅtskriverne har tidligere samarbeidet med artister som Justin Bieber, Tiesto, Florida, Jason Derulo, Dua Lipa, Doja Cat, Kylie Minogue, mfl.

Selskapet ble lansert denne vรฅren har som mรฅl รฅ skape et nettverk som knytter opp lรฅtskrivere fra Norden opp mot resten av Europa og USA.

Forlaget, som har kontorer i Helsingfors, Oslo, Amsterdam og Paris, er etablert av grรผnderne Teemu Brunila og Jukka Immonen, som slo segย sammen med Rick Haayen (ex-Universal- USA og Europa og V2 Benelux).

Nordic Music Partners

I fรธlge Haayen har partnerene solide forbindelser og tilstedevรฆrelse i Los Angeles og USA-markedet, noe som gjรธr NMP til en unik bro mellomย kontinenter og dermed et ideelt utgangspunkt for morgendagens globale musikkrepertoar”.

Nordic Music Partners partner Teemu Brunila er blant de mest suksessrike lรฅtskriverne fra Finland. En av hans siste lรฅter, Tiestos ‘Don’t Be Shy’,ย har for tiden 300 millioner streams pรฅ Spotify. Brunilla har ogsรฅ skrevet Jason Derulo’s ‘Take You Dancing’ med Yoshi Breen, sistnevnte ย lederย Amsterdam-kontoret sammen med Haayen.

Andreas Schuller (aka Axident) leder Nordic Music Partners Oslo, med er basert iย LA. lederย ย Schuller er mest kjent for รฅ ha skrevet og co-produsert hit ‘Wiggle’ for Jason Derulo og Snoop Dogg. (Lรฅten var nr. 3 pรฅย Hot 100 i 2014).

Besรธk guttaย her