Høsttilbud: Gratis seminar med Atle Bakken #4

Atle Bakken, har med sine 2 Spellemannspriser, 2 Grammy’s og 40 år i bransjen, alltid vært i forkant med teknologi.

Han og Benny Andersson var de første og eneste i Scandinavia som skaffet seg og brukte Synclavier systemet (det første digitale produksjonsstudio og harddiskrecorder i verden), og han ble headhuntet til usa, hvor han har jobbet med Stevie Wonder, Michael Jackson, Snoop Dog, Andrae Crouch mfl. og har TV- credits for hans komponering for serier som ‘Martin”, ‘Hard Copy’, ‘Late Night with Jimmy Fallon’ og ‘Arsenio Hall show’.

Atle, a.k.a. Allan Dangerfield, var også den første i Norge som brukte Oberheim 4- og 8-voice synthesizere, og hans bruk av  Prophet-5-synhesizeren satte presidens på utstyrsvalg blant keyboardister i Norge. Hans gjenkjennbare synth-soloer på album (og live) med bla.Terje Rypdal, Anne Grete Preus og Jon Eberson Group, har blitt transkribert av studenter med deres egne fremførelser i hovedoppgaver.

Dette er første gangen at Atle nå åpner for muligheten, for nye NA medlemmer og eksisterende, til et online kurs med hans nåværende arbeidsverktøy;  Ableton Live, et program/workstation som han har brukt siden 2001. Dette blir et kurs med hans innfallsvinkel- og bruk av plattformen.

Det vil bli en egen avdeling hvor deltagerne kan spørre Atle om faglige ting, men blir også anledning for spørsmål om Atle’s liv, karriere og erfaring i musikkindustrien. Her vil det ikke mangle på unike historier fra inn- og utland.

Kurset vil finne sted den 15. Oktober og vil vare i 2 timer.  Platformen vil være Zoom.

Dette er eneste gangen kurset vil finne sted.
(Deltagere bør ha noe kjennskap til materien og anbefales sterkt å gå igjennom ‘basic use’ av programmet på forhånd.  Lær deg det her.

De fremmøtte må ha eget Ableton Live program (helst Ableton Live 11), en computer, og det anbefales å ha en stor skjerm tilkoblet. Separate høyttalere er også en fordel.

Ableton Live 11 ( 3 måneders prøvutgave) lastes gratis ned

Atles egne orginal-lyder til seminaret, gjenkjent fra Grammy- og Spellemanns vinnende produksjoner, kan  lastes ned her.  Og beholdes.

Meld deg på  her
Bli medlem av NA her.

NB! Kurset er ikke sponset av Ableton AH eller deres importør i Norge.